آخرین خبرها
خانه / آمار در سازمان / کاربرد در پیش بینی ها
پرسش کن، پاسخ بگیر، تحلیل کن
کاربرد در پیش بینی ها

کاربرد در پیش بینی ها

مصرف برق، تعداد مسافرین،برنامه ریزی کلان،…

میزان مصرف برق کل کشور در سالهای ۱۳۵۱ الی ۱۳۷۸ در جداول مختلف از طرف سازمانهای برق منطقه ای و وزارت نیروثبت می شود.

آیا می توان پیش بینی کرد که در سالهای بعد از ۱۳۷۸ حدودا”چه میزان برق در کشور لازم است؟

هر میزان مصرف در هر سال قبل از آن که سال تمام شود متغیری است غیر قابل اندازه گیری بنابراین تصادفی است وتوزیع احتمال دارد.

در بحث سریهای زمانی سعی می شود رفتار متغیرها در دوره های زمانی متفاوت به صورت یک مدل منظم بیان شود وقتی این مدل که مبنای ساخت آن روشهای آماری واحتمال است ساخته شد آنگاه می توان فرض کرد که در سالهای بعد چنین مدلی برقرار است و به کمک آن مقدار متغیر را پیش بینی کرد و در برنامه ریزیهای سالانه وتعین بودجه طرحهای ساخت نیروگاهها ازآن بهره گرفت.

مصرف برق، تعداد مسافرین،برنامه ریزی کلان،… میزان مصرف برق کل کشور در سالهای ۱۳۵۱ الی ۱۳۷۸ در جداول مختلف از طرف سازمانهای برق منطقه ای و وزارت نیروثبت می شود. آیا می توان پیش بینی کرد که در سالهای بعد از ۱۳۷۸ حدودا”چه میزان برق در کشور لازم است؟ هر میزان مصرف در هر سال …

این بازبینی را بررسی کنید

خلاصه : در بحث سريهاي زماني سعي مي شود رفتار متغيرها در دوره هاي زماني متفاوت به صورت يك مدل منظم بيان شود وقتي اين مدل كه مبناي ساخت آن روشهاي آماري واحتمال است ساخته شد

رای کاربر: اولین نفر !
0

درباره‌ی مدیر آمار.ir

مدیر آمار.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بالا

© 2005-2015 کپی رایت توسط : آمار.ir - (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.) برداشت مطالب فقط با اجازه و ذکر منبع امکان پذیر است .