آخرین خبرها
خانه / آمار در کسب و کار / آمار خرید و فروش و اجاره مسکن
پرسش کن، پاسخ بگیر، تحلیل کن
آمار خرید و فروش و اجاره مسکن

آمار خرید و فروش و اجاره مسکن

به گزارش سایت آمار.ir به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی – ۱۳۹۴ منتشر شد. طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی، در شهریور ماه ۱۳۹۴ توسط مرکز آمار ایران، به صورت آمارگیری نمونه‌ای، با هدف تأمین داده‌های مورد نیاز برای تهیه‌ی حساب‌های ملی و منطقه‌ای‌ سال ۱۳۹۳ بخش املاک …

این بازبینی را بررسی کنید

خلاصه : در سال 1393 تعداد 112 هزار و 270 کارگاه در کشور، دارای فعالیت بنگاه‌ معاملات ملکی بوده‌اند و ۳.۷ میلیون معامله‌ خرید و فروش و اجاره‌ ساختمان‌ مسکونی و غیرمسکونی و نیز خرید و فروش زمین توسط بنگاه‌های معاملات ملکی انجام شده است.

رای کاربر: 1.23 ( 3 نظر)
0

به گزارش سایت آمار.ir به نقل از مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی – ۱۳۹۴ منتشر شد.

طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی، در شهریور ماه ۱۳۹۴ توسط مرکز آمار ایران، به صورت آمارگیری نمونه‌ای، با هدف تأمین داده‌های مورد نیاز برای تهیه‌ی حساب‌های ملی و منطقه‌ای‌ سال ۱۳۹۳ بخش املاک و مستغلات در فعالیت مربوط به این کارگاه‌ها، طراحی و اجرا شد. اندازه‌ی نمونه‌ی این طرح ۱۴۷۷۵ و نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات به صورت مراجعه‌ی حضوری و با استفاده از پرسشنامه بوده است. تعمیم نتایج طرح مزبور به کل جامعه‌‌ی آماری نشان می‌دهد:

در سال ۱۳۹۳ تعداد ۱۱۲۲۷۰ کارگاه در کل کشور، دارای فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی بوده‌اند.
حدود ۷/۳ میلیون معامله‌ی خرید و فروش و اجاره‌ی ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی و نیز خرید و فروش زمین توسط بنگاه‌های معاملات ملکی انجام گرفته است.
تعداد کارکنان بنگاه‌های معاملات ملکی ، ۱۸۷۳۷۷ نفر بوده که از این تعداد، ۸/۱۲ درصد کارکن مزد و حقوق‌بگیر و ۲/۸۷ درصد کارکن بدون مزد و حقوق بوده‌اند. به‌این‌ترتیب به‌طور متوسط در هر یک از این کارگاه‌ها، ۷/۱ نفر مشغول کار بوده‌اند.
جبران خدمات کارکنان (شامل حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌ها به کارکنان مزد و حقوق‌بگیر) ۳۵۸۵ میلیارد ریال بوده که نشان می‌دهد، پرداختی ماهانه به هر کارکن مزد و حقوق‌بگیر این کارگاه‌ها به طور متوسط، ۵/۱۲ میلیون ریال می‌باشد.
ارزش مصارف واسطه‌ی بنگاه‌های معاملات ملکی در دوره‎ی مورد بررسی، ۷۰۷۰ میلیارد ریال بوده است که از این رقم، ۷/۷ درصد مربوط به حق‌العمل پرداختی بابت خرید و فروش و اجاره‌ی املاک و مستغلات، ۲/۶ درصد پرداختی بابت کد رهگیری و سایر هزینه‌های ویژه‌ی بنگاه‌ها، ۷/۱ درصد مربوط به نوشت افزار، کاغذ و فرم‌های چاپی، روزنامه، نشریات و مطبوعات و لوازم بسته‌بندی ، ۵/۱۴ درصد مربوط به آب، برق، گاز طبیعی و سایر سوخت‌ها‌، ۲/۸ درصد مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل و ارتباطات، ۴/۵۰ درصد مربوط به اجاره ساختمان، ۴/۲ درصد مربوط به تعمیرات جزیی اموال سرمایه‌ای و ۹/۸ درصد مربوط به سایر مصارف واسطه بوده ‌است.
ارزش ستانده‌های بنگاه‌های معاملات ملکی در دوره‎ی مورد بررسی، حدود ۲۶۴۴۰ میلیارد ریال بوده است که از این رقم، ۸/۳۷ درصد دریافتی بابت معامله‌ی خرید و فروش تمام یا بخشی از ساختمان مسکونی، ۵/۴ درصد دریافتی بابت معامله‌ی خرید و فروش تمام یا بخشی از ساختمان غیرمسکونی، ۷/۱۱ درصد دریافتی بابت معامله‌ی خرید و فروش زمین، ۹/۳۵ درصد دریافتی بابت معامله‌ی اجاره‌ی تمام یا بخشی از ساختمان مسکونی، ۴/۵ درصد دریافتی بابت معامله‌ی اجاره‌ی تمام یا بخشی از ساختمان غیرمسکونی، ۳/۱ درصد دریافتی بابت تنظیم قرارداد، ۵/۲ درصد دریافتی بابت ساخت و ساز و ۹/۰ درصد مربوط به سایر ستانده‌ها می‌باشد.
بر اساس اطلاعات حاصل از اجرای این طرح در دوره‌ی مورد بررسی، ارزش افزوده‎ی بنگاه‌های معاملات ملکی، ۱۹۳۶۹ میلیارد ‌ریال می‌باشد. همچنین به‌طورمتوسط، ارزش افزوده‎ی هر یک این کارگاه‌ها، ۱۷۲ میلیون ‌ریال بوده که نسبت به آمارگیری قبل، ۰/۲ برابر شده است.

این نتایج، در وب‌گاه مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترسی خواهد بود.

درباره‌ی مدیر آمار.ir

مدیر آمار.ir

یک نظر

  1. Avatar

    مطالب بسیار جالب و دیدنی است،
    متشکرم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بالا

© 2005-2015 کپی رایت توسط : آمار.ir - (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.) برداشت مطالب فقط با اجازه و ذکر منبع امکان پذیر است .